EOS uit Duitsland importeren? Waar moet je op letten

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • EOS uit Duitsland importeren? Waar moet je op letten

      af en toe komt er de vraag naar import van autos in het algemeen en de EOS specifiek.
      Dus hier een threat met jullie hints, tips en jullie ervaringen.

      Misschien wil remcokaptein beginnen :wink: of Arjan82vw of John of??? Laat jullie horen

      groeten

      Uwe
    • Re: EOS uit Duitsland importeren? Waar moet je op letten

      Hoi wij hebben ook onze Eos zelf geimporteerd uit Duitsland.

      Om te beginnen eerst op autoscout.de of auto.de een aantal auto"s uitzoeken die aan jullie eisen voldoen.
      Dan kijken of ze een beetje bij elkaar liggen en dan een dagje rondkijken en proefrijden natuurlijk.

      Wij hebben m zelf uit Soest gehaald bij max moritz.

      Deze heeft nu ook nog aardig wat eosientjes staan,in alle mogelijke uitvoeringen.

      Maar let op hoe meer opties er op zitten hoe meer BPM je moet betalen kijk hier goed naar.
    • Re: EOS uit Duitsland importeren? Waar moet je op letten

      Hoi dtchm,

      met de bpm, heb je vooraf een goed idee gehad hoeveel er uiteindelijk bovenop komt?
      Enig idee hoe je dat kan berekenen?
      De website van de belastingsdienst geeft niet veel informatie. Is het niet zo dat er een "gelijkwaardige" pakketprijs tegen wordt gezet?
      Hoe regel je kenteken en verzekering om het auto af te kunnen halen?
      Heeft de dealer in D mee kunnen helpen?

      Sorry, een heleboel vragen, maar de details maken het niet even makkelijk, en jij hebt toch al ervaring, toch?

      groeten,

      Uwe
    • Re: EOS uit Duitsland importeren? Waar moet je op letten

      Hallo Uwe

      De bpm kun je bijna precies uitrekenen via deze site <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bpmberekenen.com/">http://www.bpmberekenen.com/</a><!-- m -->.

      Als je alles uitgezocht hebt kun je bij een internetsite je bpm formulier inlaten vullen toendertijd was dit meen ik 15 euro.

      De verzekering moet je in Duitsland regelen en ook de tijdelijke kenteken platen deze koop je bij het kantoortje wat vaak naast het kantoor zit waar je de auto doet uitschrijven.

      De garage weet waar deze zitten ,bij het kenteken zit ook gelijk de verzekering er bij in.
      Dit koste toen voor 5 dagen 100 euro.

      Hiermee kun je gewoon naar huis rijden.
      Dan kan t genieten eigenlijk al beginnen.
      Ik zal nog even die link opzoeken voor de bpm papieren in te laten vullen.
      :vw:
    • Re: EOS uit Duitsland importeren? Waar moet je op letten

      Hier nog even wat aanvullende informatie;isn een heel verhaal hahaha.

      <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bpmberekenen.com/auto-import-uit-duitsland.html">http://www.bpmberekenen.com/auto-import ... sland.html</a><!-- m -->

      naar het Strassenverkehrsamt, met auto en papieren



      1. Auto gaan bekijken en beslissen of je hem wilt kopen
      2. Oude eigenaar moet zijn kenteken "abmelden"bij de dealers is dit al gedaan.
      3. Naar de kfz-zullassungsstelle om een kurzzeitkennzeichen te halen. Nodig: ID-bewijs en eVB nummer* Kost: c.a. 10 euro
      4. Platen laten maken. Kost: c.a. 20 euro.
      5. Oude eigenaar betalen, waarschijnlijk vragen ze je om een koopcontract in te vullen (persoonlijke gegevens, autogegevens, etc), sleutels en ander papierwerk in ontvangst nemen:
      5a. Fahrzeugschein: vergelijkbaar met NL voertuigbewijs + tenaamstelling samengevoegd, ongeveer even groot als een oud NL rijbewijs
      5b. Fahrzeugbrief: vergelijkbaar met NL overschrijvingsbewijs, ongeveer even groot als een A4 papier
      6. naar NL rijden, auto het beste op eigen terrein stallen (met zo'n kurzzeitkennzeichen mag je gewoon in NL rijden volgens Europese regels maar niet iedereen bij onze blauwe vrienden is daarvan op de hoogte, ook heb je nog geen BPM betaald en daar kan de douane moeite mee hebben)
      7. Eendagskenteken regelen bij de RDW vestiging in de buurt, verzekering regelen, kenteken fabriceren (zwarte letters op witte achtergrond) Kost: Een stuk papier en een watervaste stift :wink:
      8. Naar de RDW rijden, laten invoeren. Nodig: duitse papieren + ID-bewijs. Kost: c.a. 100 euro
      9. Apk kun je er gelijk bij laten doen voor c.a. 30 euro. Als je weet dat hij nog niet apk waardig is kun je het ook later doen als hij gerepareerd is, kan gewoon bij elk bedrijf wat APK doet.
      10. Naar de douane BPM aangifte doen. De formulieren zelf zijn niet zo moeilijk maar de berekening wel, kan op meerdere manieren en ook moet je de catalogusprijs weten van de precieze uitvoering en extra opties. Ik heb het laten genereren bij <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.autotelex.nl">http://www.autotelex.nl</a><!-- m --> . Scheelt geknoei met berekeningen en je kunt de voordeligste manier kiezen maar kost 16 euro
      10a. De BPM is verschillend per auto maar je kunt een aardig idee krijgen door op de site van Autoweek te kijken
      11. Je krijgt je kentekenpapieren thuisgestuurd.
      12. Vervolgens platen laten maken bij een bedrijf die dat kan (bijv. Brezan ofzo) Kost: c.a. 20 euro
      13. Kenteken doorgeven aan verzekering en rijden maar!

      * eVB nummer is een code van de verzekering die je hebt afgesloten, in dit geval speciaal voor het tijdelijke kenteken. Kun je daar ter plekke kopen of van te voren (goedkoper!) op internet afsluiten: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.google.nl/search?q=kurzzeitk">http://www.google.nl/search?q=kurzzeitk</a><!-- m --> ... rsicherung Kost: c.a. 40 euro

      Kom ik op totaal 236 euro excl. BPM, brandstofkosten Hopende jullie hiermee met voldoende informatie te hebben gevoed verblijf ik :mrgreen:
    • Re: EOS uit Duitsland importeren? Waar moet je op letten

      Ik ben hier ook mee bezig geweest en vond het nogal tegen vallen qua voordeel.
      Omdat de Eos nog relatief jong is valt de rest BPM nogal tegen.
      Misschien heb je een paar extra opties voor hetzelfde geld.
      Maar voor het bedrag wat ik uitgegeven heb vind ik garantie wel een prettig idee.
      Aan de andere kant, een relatief jonge auto hoef je niet veel problemen mee te verwachten.
      Maar als je wat hebt, kan het zo-hard oplopen.
      Misschien hadden we een TFSI ipv een FSI kunnen hebben voor hetzelfde geld.
      Ondanks dat het 'maar' een 2e auto is, loopt dat qua verbruik ook nogal in de papieren.
      (hoewel, FSI is ook niet bepaald zuinig)
      Groeten, Edwin