"oranje storingslampje met spiraal" licht nu en dan op, en de wagen rijdt dan in noodloop

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • "oranje storingslampje met spiraal" licht nu en dan op, en de wagen rijdt dan in noodloop

      het oranje storingslampje met spiraal licht nu en dan op en de wagen rijdt in veiligheid (max2500t/min). Ik dacht dat het kwam omdat de wagen in het begin toen ik hem kocht lang had stilgestaan, maar na uitlezen en update bij de dealer komt het nog steeds om de paar weken eens voor. Als ik de wagen dan stilleg en terug start is het lampje weer uit en rijdt de Eos weer normaal. Volgens het boekje gaat het om een storing in de uitlaatgassen maar de wagen heeft over twee weken groot onderhoud gehad en ik rij met goede (longlife) olie en tank altijd bij de grote tankstations. Er worden met onze 2.0Tdi wel vooral korte afstanden gereden. (2x8km per dag) en eens per week 15km, en ongeveer eens per twee maand 50km autostrade. :hmm:
      :eosweiss: VW Eos Wit 2009 2.0Tdi :eosweiss:

      18"zwarte tomason velgen+zwarte GT grill

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Broncky ()

    • bedankt Edwin, wil liever niet meer langs de dealer gaan want verder dan de onthaalbalie geraak ik daar niet en de vriendelijke dames die achter deze balie staan kennen echt niets van auto's.
      Misschien eens langs mijn gewone garagehouder gaan... misschien kan die de sensor en roetfilter eens nakijken. Ik had toch gehoopt dat het zou opgelost zijn toen de dealer hem uitlas. Had het nochtans op de bestelbon laten noteren alvorens hij binnengereden werd.
      :eosweiss: VW Eos Wit 2009 2.0Tdi :eosweiss:

      18"zwarte tomason velgen+zwarte GT grill
    • goh, dat zal dan wel lukken denk ik, om die uitlaten eens leeg te blazen...

      Mijn vrouw rijdt meestal met de wagen en die komt zelden boven de 3000 toeren, meestal zelfs niet boven de 2500...en als ik rij en boven de 3000 toeren ga krijg ik boze blikken van mijn copilote :S

      Ik ga dit weekend eens wat rustiger en afgelegen oorden opzoeken en onze Eos eens goed op de staart trappen :cabrio: ... bedankt voor de goede raad iedereen!
      :eosweiss: VW Eos Wit 2009 2.0Tdi :eosweiss:

      18"zwarte tomason velgen+zwarte GT grill
    • Vandaag al een deftige rit gedaan en enkele keren goed doorgetrokken... :s12 Ook op de autostrade een 30-tal km gereden tegen een redelijke snelheid maar in 4-de versnelling.Het was ideaal weer zodat ik het "open" kon doen. Het lampje licht niet op, maar dat deed het eerder ook niet altijd. Ik wacht af en blijf op regelmatige basis sprintjes t'rekken... :cabrio:
      :eosweiss: VW Eos Wit 2009 2.0Tdi :eosweiss:

      18"zwarte tomason velgen+zwarte GT grill
    • Bij mijn Jetta (benzinemotor) was er een sensor stuk. De VW dealer kan dat zo uitlezen.
      De EGR klep komt ook redelijk vaak voor. Kijk maar eens op Volkswagen forum.
      Bij mijn Passat (diesel) het ik een kapotte luchtmassameter gehad. Zelf vervangen door een exemplaartje Mercedes vandaan. Scheelt bijna de helft. ( wel een nokje afvijlen)
      Hoop voor je dat het snel wordt opgelost.
      Gr. Maarten
      EOS, oktober 2008, metallic grijs, 2l FSI 150 pk, zwart leder, Navi Pioneer navman f900bt
    • Hoi Broncky,

      lijkt erg op de EGR klep. Kan dan van alles mis zijn, de sensor zelfs, maar het zou ook een los kabeltje of zoals bij ons een stuk kabeltje kunnen zijn.

      Enige kans om erachter te komen wat het precies is, is om het uit te laten lezen.

      Het kan heel erg vervelend worden als je de snelweg oprijd, je wilt optrekken en niks gaat meer :cursing: Met wat pech heb je er zo iemand binnen je kofferbak zitten :fie:

      Ik zou dus toch aanraden, zelfs heb je er nu geen last van, wel de garage binnen te gaan rijden.

      Groeten

      Uwe
    • Gisteren een rit van ongeveer 70km gedaan en na 50km ging het lampje met spiraal (motorstoring) weer branden. Op de koop toe kreeg ik nu het lampje met het motortje (uitlaatgassenstoring) er ook bij. :dash: . Even de motor stilgelegd en het spiraaltje was weg, de wagen reed weer normaal, maar het lampje van de uitlaatgassen blijft nu wel branden. Heb tot drie maal toe moeten stoppen omdat de spiraal weer oplichtte en de motor geen vermogen meer had en niet meer boven 2500 toeren ging. Deze week zonder fout naar de garage. Wordt vervolgd!
      :eosweiss: VW Eos Wit 2009 2.0Tdi :eosweiss:

      18"zwarte tomason velgen+zwarte GT grill
    • Maandag de wagen naar de 'stealer' gebracht om te laten uitlezen... om 12u telefoon van de dealer dat de EGR klep moest vervangen worden, aan de telefoon werd me gemeld dat deze 270 euro + werkuren zou kosten. Okee, dat moet dan maar.
      dezelfde avond de Eos afgehaald en het factuur gekregen... 667,23 euro!!! En dan weten ze me nog te vertellen dat ik 10% korting heb gekregen.
      details;
      koeler uitlaatgas uit+ingebouwd 85,63 euro +21%BTW
      partikelfilter uit+ingebouwd 191,02 euro +21%BTW
      uitlezen er resetten storingsgeheugen 15,20 euro +21%BTW
      koeler 239,40 euro +21%BTW
      2 dichtingen + product 16,30 euro +21%BTW
      fijn... okee wat moet dat moet...
      Vandaag een sms bericht van mijn vrouw die met de wagen werken is....
      Help, de wagen doet het weer :-(
      Volgende week dan maar terug naar de "stealer" ... ik ga iets minder vriendelijk zijn en hoop dat er veel klanten in de garage staan dan... wordt vervolgt!!!
      :eosweiss: VW Eos Wit 2009 2.0Tdi :eosweiss:

      18"zwarte tomason velgen+zwarte GT grill

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Broncky ()

    • Schande! Als de dealer eerst zegt dat het 270 € zal kosten en daarna blijkt dat de kosten hoger zullen uitvallen dan is het minste wat hij kan doen een belletje geven en toelating vragen om de volledige herstelling uit te voeren. Bij de leasemaatschappijen komen ze er zo gemakkelijk niet onderuit. Die betalen gewoon de factuur niet als onderdelen zonder toelating werden vervangen....
      :eosbraun: :vw: EOS 2.0 TDI BMT -140PK - 05/2012 - black oak brown - zwart leder - RNS315
    • vin100 schrieb:

      Schande! Als de dealer eerst zegt dat het 270 € zal kosten en daarna blijkt dat de kosten hoger zullen uitvallen dan is het minste wat hij kan doen een belletje geven en toelating vragen om de volledige herstelling uit te voeren


      Nu ja, men had me wel verteld dat de prijs van het onderdeel 270 euro was + werkuren... had nooit gedacht om voor 400 euro werkuren en rubbertjes te betalen, terwijl de wagen 3 uur later klaar was, reken het uurloon maar uit... maar goed, als het zou verholpen zijn geweest had ik het er graag voor over...
      :eosweiss: VW Eos Wit 2009 2.0Tdi :eosweiss:

      18"zwarte tomason velgen+zwarte GT grill