Parrot CK3100 display ingebouwd

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Parrot CK3100 display ingebouwd

      En zo blijf je bezig...


      Niet helemaal tevreden met de originele bekerhouders in de middenconsole, en insgelijks niet happy met de plaats waar ik in eerste instantie het schermpje van de Parrot CK3100 Bluetooth carkit heb geplaatst, ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.

      Wat is er mis met de bekerhouders? Op zich weinig, ware het niet dat het onbegrijpelijk is dat Volkswagen voor een luxe model auto zoals de Eos kiest voor twee simpele "gaten" in de middenconsole als bekerhouders, terwijl ze op de plank een veel mooier alternatief hebben liggen die al gebruikt wordt in ik meen de duurdere uitvoeringen van de Golf en Jetta, namelijk twee bekerhouders met geïntegreerde VW flessenopener en (belangrijkst) met een naar voren en achter schuivende "rollende" afsluiting. Niet leverbaar voor de Eos, maar wel (met wat moeite) uitwisselbaar! Misschien dat ze deze optie bewust achter de hand houden om bij de eerste "opfrissing" van de Eos (modeljaar 2008?) tenminste nog wat nieuws te bieden hebben? Op het internet zijn een paar prima beschrijvingen te vinden hoe je de bekerhouder kunt vervangen, met een beetje geduld en handigheid een prima te klaren klus. De Volkswagen dealer kan de alternatieve bekerhouder voor je bestellen, waarschijnlijk ook wel inbouwen maar hou er rekening mee dat ze daar zeker 2 uur mee bezig zullen zijn, dus tel maar uit wat je daar voor gaat betalen... Ik probeer het liever zelf, altijd leuk een uitdaging! Het bestelnummer voor zwart interieur is 1K0 862 531 A UBN. Let er bij het bestellen wel op dat het achterste rubberen inlegmatje apart bijbesteld moet worden, echter daar weet ik nu even het bestelnummer niet van. De bekerhouder kostte mij € 33,40, het rubberen matje 2 Euro en nog wat.

      Alhoewel geen bijster goede foto geeft onderstaande een klein beetje weer waar het schermpje van de carkit nu bevestigd is. Ik vind het echter niet zo heel mooi, bovendien "stoort" de niet VW-blauwe verlichting best wel. Maar belangrijkste bezwaar is toch wel dat het redelijk in het zicht zit, en ik nodig liever geen potentiële inbrekers uit...



      Eén en twee gecombineerd ben ik bezig om het schermpje IN de nieuwe bekerhouder te monteren. Dit bleek perfect te passen! Gisterenavond heb ik een bevestigingsbeugel uit aluminium gemaakt en bevestigd. Ik werk secuur dus dat nam wel een paar uurtjes in beslag. Bovendien wou ik het zo maken dat het allemaal weer demonteerbaar is met de kleinst mogelijke schade aan de bekerhouder. Onderstaande foto's zijn wederom van mindere kwaliteit ( telefoon-camera bij kunstmatig licht werkt niet zo jofel) maar ze geven hopelijk wel een idee van het resultaat.











      Inbouw van de bekerhouder in mijn Eos staat gepland voor dit weekend. Resultaat (mits positief :D ) volgt nog.


      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • Dag Marco
      Wat ik zou vragen, ben je tevreden over de carkit van parrot?? De gesprekken zijn ze zuiver zonder ruis??

      Ikzelf heb originele carkit van volkswagen af fabriek. Dus nieuwe GSM opnieuw nieuwe cover kopen om gsm in te plaatsen.
      Zelfs met bluetooth heb je een cover nodig. Dit is zeer vervelend.
      Ook is de kwaliteit dat ik spreek in de wagen niet voor 100% OK. Veel achtergrond horen de mensen die mij opbellen. Indien ik de micro uit de dakhemel haal en dan praat is alles perfect hoorbaar.

      Zou graag je mening kennen over de parrot. Want bij vw iedere keer een nieuwe cover moeten kopen bij andere gsm komt zeer duur uit (ongeveer 100 a 150 euro per cover)

      Dank U
      MVG Steve
    • Hoi Steve,


      Het antwoord is simpelweg: ja, ik ben heel tevreden over de CK3100. De mensen die mij bellen horen weliswaar wel dat ik via een carkit bel maar het is prima verstaanbaar. Ik heb het echter nog niet met open dak geprobeerd, laat staan dan op de snelweg, dan zal er wel iets meer achtergrond geluid zijn...

      Omdat ik tijdens de montage van de CK3100 nog niet wist dat de microfoon origineel achter het rooster bij de binnenspiegel hoort, heb ik deze gewoon aan de A-stijl gemonteerd zoals ook in mijn vorige auto. Ik heb nog wel overwogen om de microfoon alsnog te gaan verplaatsen naar het midden en dus onzichtbaar weggewerkt, maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat de geluidskwaliteit daarmee achteruit ga dus ik zie er nu van af, de microfoon blijft waar die zit!



      Dat VW alleen Bluetooth ontvangst aanbied in combinatie met een telefoonhouder vind ik te zot voor woorden, maar is dat met het modeljaar 2008 niet veranderd? Hoe dan ook, die beperking heb ik met de CK3100 niet, de telefoon ligt gewoon ergens in de auto, in mijn jaszak, whatever.

      Let er wel op dat ik géén VW radio heb, maar een "3rd party" radio/navigatie (Becker). Of de CK3100 op een VW radio (met CAN-Bus dus) aan te sluiten is durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat een andere Parrot carkit (de 3000 Evolution) via een adapter aan te sluiten is: golden-hind.com/eos/bluetooth/ParrotBluetooth.htm


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025